skip to Main Content
Calitatea produsului, mic ghid pentru managerii de afaceri
Calitatea produsului, mic ghid pentru managerii de afaceri

Calitatea produsului, mic ghid pentru managerii de afaceri

Calitatea produsului, mic ghid pentru managerii de afaceri. În marketing există numeroase concepte, tactici și strategii. Însă, când discutăm despre satisfacția clienților, calitatea produsului este un punct pe care orice afacere trebuie să-l bifeze.

Dintre numeroasele sarcini date departamentului de marketing, una dintre ele implică îmbunătățirea calității produsului. Aceasta este o sarcină mai potrivită pentru managerul de produs.

Deoarece îmbunătățirea calității produsului necesită o cunoaștere profundă a producției, multe companii preferă ca managerii lor de produse să aibă o diplomă în inginerie, precum și un MBA.

Cu toate acestea, mulți manageri de produse sunt aleși, de asemenea, datorită experienței lor vaste în domeniul ales, prin urmare, cunoașterii produsului și cunoștințelor în mintea consumatorului.

Calitatea produsului depinde de lanțul valoric

De la începutul unei idei de produs până la aruncarea și posibila reciclare a deșeurilor, un manager de marketing trebuie să cunoască lanțul valoric pentru a îmbunătăți calitatea produsului. Dacă știe unde se adaugă valoarea produsului, poate face modificări pentru a îmbunătăți calitatea acestuia.

De exemplu, una dintre problemele majore în fabricarea produsului X este furnizarea de materie primă. Din acest motiv, piața este nemulțumită, deoarece primesc o ofertă neregulată.

Astfel, este imperativ ca o nouă sursă de aprovizionare cu materii prime să fie aflată în curând pentru a crește nivelurile de producție și pentru a satisface cerințele pieței. Acest lucru poate îmbunătăți calitatea serviciului.

Alternativ, materia primă în sine poate fi îmbunătățită în calitate pentru a oferi o calitate mai bună a produsului final.

Motivul popularității recente a Chinei este marea varietate de produse pe care le are. Această varietate se datorează calității variate a produsului. De exemplu, în unele produse, plasticul greu este utilizat acolo unde oțelul era folosit în mod tradițional.

Deci, prețul produsului scade din cauza costului mai mic al plasticului. În funcție de piață și sensibilitatea la preț, puteți alege varianta de oțel sau varianta de plastic. Astfel, calitatea modificată a produsului în sine devine o linie completă de produse și conferă puterea de diferențiere în mâinile managerului de produs.

Cum puteți îmbunătăți calitatea produsului și care sunt domeniile în care se poate adăuga valoare? Iată 6 sugestii pentru managerii care au o astfel de sarcină în fișa postului.

Identificați nevoile și cerințele clienților

După cum am spus mai devreme, calitatea acordată clientului ar trebui să se potrivească cu ceea ce are nevoie și de care are nevoie.

Dacă are nevoie de un produs care este ieftin, atunci nu are rost să construiască în mare măsură același produs și să prezinte la costul dublu.

Viceversa, dacă clienții vizați doresc performanță peste preț, atunci trebuie să vă planificați produsul în consecință.

Priviți la locurile de muncă în construcții, în domeniul juridic sau chiar în agricultură, unde calitatea nu este compromisă și prețul este în general în creștere. Pe de altă parte, produsele de consum devin din ce în ce mai ieftine, deoarece asta solicită consumatorii.

Comunicări interne

În jocul „șoaptelor chinezești”, o persoană comunică secret un mesaj altora și este transmis în lanț. În cele din urmă, ultima persoană transmite mesajul primit întregii echipe.

În general, se observă că mesajul final este foarte diferit și îi lipsesc mai multe cuvinte și, de asemenea, are mai multe cuvinte adăugate din mesajul inițial. Acest lucru este permis să se întâmple într-un joc, dar nu ar trebui să se întâmple într-o companie.

În esență, decalajul dintre cercetarea de piață și producție ar trebui să fie minim. Cu cât adăugați mai multe straturi de birocrație între ele, cu atât este mai probabil ca, la fel ca în jocul șoaptelor chinezești, mesajul final care ajunge la designerii de produse să fie complet diferit.

Ca urmare, designul propus de echipa de cercetare a pieței și produsul final va avea mai multe diferențe.

Pentru a acoperi aceste neajunsuri, trebuie acoperit decalajul dintre cercetarea de piață și proiectarea produselor.

Gestionarea cererii și calitatea produsului

De multe ori calitatea produsului nu este determinată de produsul în sine, ci și de disponibilitatea produsului.

Imaginați-vă că stați într-un restaurant când vă este foame, iar mâncarea este livrată la 1 oră după ce ați comandat-o.

Mâncarea poate fi cea mai bună mâncare din lume, dar nimeni nu va aștepta o oră când îi este foame. În schimb, își vor păstra vizitele rare, iar restaurantul va trebui să se descurce cu clienții mai mici decât dacă se îmbunătățește.

În mod similar, în cazul comercializării produsului, este important să răspundem cererii pentru a crește percepția calității produsului.

Calitatea produsului nu este definită doar de caracteristicile sale tangibile, ci și de elemente intangibile, precum mândria pe care proprietarul o simte că are produsul în mâinile sale.

De fapt, cererea este gestionată și eliminată de mulți manageri de produse, deoarece doresc să își păstreze produsul mai exclusivist. Gestionarea cererii este esențială pentru a crește calitatea produsului în mintea clientului.

Instruirea și asistența tehnică

Pentru orice produs tehnic, industrial sau comercial, este important ca personalul dvs. de servicii să fie bine instruit.

Mai important este faptul că instrucțiunile trebuie comunicate clientului la rândul lor.

Instrucțiunile de utilizare a produsului, inclusiv manualele de instruire, instruirea clienților și asistența tehnică disponibile pentru produs trebuie comunicate în cadrul lanțului valoric.

Serviciul post-vânzare

Pur și simplu nu puteți îmbunătăți calitatea produsului dacă nu aveți calitatea serviciului pentru a face backup. De exemplu, am comandat o imprimantă. Și acum imprimanta nu funcționează timp de 2 zile.

Credeți că voi cumpăra din nou de la aceeași companie în cazul în care la telefonul afișat nu răspunde nimeni?

Nu o voi face și nici alți clienți nu o vor face. Este cel mai evident lucru. Clienții trebuie să primească suport când au nevoie de el.

După cum sa discutat mai sus, o imprimantă este un produs tehnic și are nevoie de pregătirea necesară. Cu toate acestea, în cazul unor astfel de produse tehnice, pur și simplu nu puteți instrui pe deplin clientul. Și, prin urmare, trebuie să oferiți suport de servicii post-vânzare.

De-a lungul anilor de observare a pieței de afaceri, este posibil să fi văzut singuri multe companii care au eșuat, deoarece au fost lăsate în urmă de companii care au fost superioare pe partea de service.

Acest lucru este cel mai frecvent în bunurile de consum, în care sentimentele pieței sunt schimbate imediat în funcție de cine oferă cel mai bun serviciu post-vânzare.

Împreună cu aceasta, un bun serviciu post-vânzare generează un excelent avantaj. Recomandările clienților, care, la rândul său, oferă o calitate estimată a produsului mai mare în mintea consumatorului.

Feedback-ul este vital pentru calitatea produsului

Dacă începeți să planificați un produs, veți veni în curând cu atât de multe idei de produse încât nu veți scoate produsul de pe planșă. Acesta este motivul pentru care multe companii au produse beta și produse de testare.

Aceste produse beta sunt lansate dintr-un singur motiv. Pentru a obține feedback despre produs de pe piață. Imaginați-vă că lansați produsul direct pe piață și apoi eșuați lamentabil. S-ar putea să supraviețuiți financiar dintr-o astfel de cădere, dar marca nu va supraviețui.

Prin urmare, feedback-ul este unul dintre cele mai importante instrumente în îmbunătățirea calității produsului. Majoritatea companiilor lansează produse de testare în anumite regiuni. Apoi iau feedback din acea regiune și lansează același produs în altă regiune.

După o astfel de comercializare regulată a testelor, produsul ar putea fi lansat în toată țara. Ceea ce face este că oferă șansa echipei de produse să acopere toate lacunele la nivel de proiectare.

În afară de aceasta, feedback-ul ar putea ajuta produsul foarte mult și ar putea oferi idei suplimentare echipei de proiectare a produsului.

Aceste idei pot genera, de asemenea, diverse linii de produse conform cerințelor clientului.

Samsung și LG par a fi un exemplu excelent de companii care au produse pentru toate tipurile de clienți.

Gând final

Pașii de mai sus pentru îmbunătățirea calității produsului ajută în principal la creșterea satisfacției clienților.

De asemenea, ajută la gestionarea calității produsului. Și în cele din urmă ajută la creșterea profitabilității companiei.

Un client fericit este un client pentru mult timp. Și pentru a face clientul fericit, trebuie să aveți produse de înaltă calitate.

Dorel Tănase, este specializat în servicii de optimizare SEO, promovare pentru motoarele de căutare și servere Linux.

Cu o experiență de peste 17 ani în acest domeniu de activitate, Dorel Tănase, este capabil să optimizeze orice model de website.

Înapoi sus
Căutare